Forma sprancene cu sabloane?

Aşa cum încercam să vă explic şi în “Pensat Corect”,  a da formă sprâncenelor cu un şablon este ca atunci când ne-am tunde, machia sau ruja cu şabloane.

Cum aţi reacţiona dacă stilistul vostru v-ar coafa cu un şablon?

Uite aşa răspundem “înserierii” făcând total abstracţie de stil, atitudine sau valoare personală.

Acel “model” o prinde perfect pe colega de birou, pentru că vectorii ei de imagine (conformaţie estetică) se pliaza armonios pe structura ei. Eu nu voi face altceva decât sa scot o piesa din puzzel´ul ei şi să-l “ciuntesc” bine pentru a se încadra în puzzel’ul meu… fix ca nuca în perete.

Am exemplificat logica prin care tindem să şablonăm toate aspectele vieţii: haine, diete, casă, afaceri; ne pliem existenta dupa tipare.

Câte işi permit un consilier personal de imagine? Propriul nutriţionist? Croitorie la comandă? Exact acelaşi principiu il bifează şi estetica facială, fie că vorbim de cosmetică sau coafor. Am întâlnit zeci de persoane care merg la stilist cu fotografia nu-ştiu-cărei vedete pe post de “aşa vreau şi eu!”.  Sau persoane care schimonosesc o copie nereuşita a sprâncenelor tip Columbeanu, Drăguşanu şamd.

Am remarcat că STILUL  însoţeste doar un anumit nivel de educaţie.  Explicam cândva, aici,  ce înseamnă să fii atractiva  şi de ce STIL = PERSONALITATE.  Parafrazând, stilul  “este un punct de vedere caracteristic, este un mod de abordare personal, este o modalitate specifică de utilizare a limbajului şi mesajului estetic”.

Cât stil încape în patru şabloane Anastasia Soare? Patru tipologii faciale? Intrebare retorica pentru persoanele a căror repere estetice provin din vedeto-mania media.

Însă acele puţine persoane pentru care “stil ” înseamna sinergia naturală între constituţie, culori & forme, caracteristici fizice individuale, vor alege esteticienii – acei consilieri de imagine, care ştiu să dirijeze opţiunile clientei cu rafinament, bun gust şi originalitate.

 

Pentru mine, clar ESTETICA este în antiteza cu şablonarea!

Dezgustător să vorbim de nivel profesional şi să facem estetică după tipare. Nu vi se pare ironic? Eu una nu mă mai mir, atâta timp cât societatea, în genere, a dezvoltat cele mai sofisticate procedee de manipulare a consumatorului…totul se vinde şi se cumpără: ideile, conceptele, imaginea. Iar marketingul foloseste de multa vreme imaginea vedetelor ca tipar rezonant de manipulare: ca exemplu Anastasia Soare.

Rămân la principiile mele, susţinând faptul că personalitatea nu poate fi incadrată în tipare/ şabloane / indigouri. Identitatea vizuala trebuie sa puna in evidenţă calităţi personale unice: sculptăm imaginea funcţie de atuuri şi defecte proprii, nu împrumutate… ca pe rochiţe, sacouri sau papuci.